PAGE online

Agenturporträt: Two Times Elliott

PAGE gefällt …: Two Times Elliott, schmuckes Londoner Grafikbüro, das sich nicht um klassische Satzspiegel schert und auch nicht um allzu viele Farben – und damit direkt ins Schwarze trifft.

PAGE gefällt …: Two Times Elliott, schmuckes Londoner Grafikbüro, das sich nicht um klassische Satzspiegel schert und auch nicht um allzu viele Farben – und damit direkt ins Schwarze trifft.

Name Two Times Elliott

Location London

Web www.2xelliott.co.uk/, www.behance.net/twotimeselliott

Schwerpunkt Grafikdesign & Artdirektion

Start 2008

Struktur 2 Kreativdirektoren/Designer
               1 Junior Designer
               1 Account Manager
               1 Accounts/Finanzmanager
               2 Praktikanten

Inspiration Hort, Build, Mario Lombardo, OK-RM, Hey Days (hier im PAGE Porträt), Manual

Helden Wir schauen zu vielen verschiedenen Menschen auf, aber es gibt bestimmte Agenturen zu denen wir am meisten aufschauen. Hort ist unser persönlicher Favorit. Deren unverwechselbarer und freier Umgang mit Design begeistert uns sehr und lässt uns jedes eigene Projekt in unserem ganz eigenen Stil angreifen und uns darum zu bemühen, nicht in Konformität zu verfallen.

Kunden Alexander Kim, Aspect Photography, Autumn Kent, Beautiful You, CORD, Channel 4, Chantal de Gaudio,  Daisy London Jewellery, Daniel Hopwood, Eastie Empire, Fiat, Ireland Abrahams, Kate Gibb, Jimmy Turrell, Mash Creative, Orange, Pip Hackett, Richard Moss, Sony Music, Underground Cookery School, Virgin und andere.

KR_121106_TwoTimesElliot_01
Bild: Two Times Elliott
1/23
A small internal project to explore a few of our favourite typefaces. Using our in-house risograph we were able to produce three seperate type specimens exploring the dynamic and characteristics of our selected typeface.
Bild: Two Times Elliott
2/23
New Image for CORD Worldwide, a sonic branding company originated in London.
Bild: Two Times Elliott
3/23
Identity work for London record label Five Easy Pieces, including album artwork, art direction of photoshoots, desktop and mobile single-page website, and HTML newsletter design and management.
Bild: Two Times Elliott
4/23
A/W12 Lookbook — 1 colour Risograph printed in-house on 70 gsm newsprint.
Bild: Two Times Elliott
5/23
KR_121106_TwoTimesElliot_06
Bild: Two Times Elliott
6/23
Scott Grummet
Bild: Two Times Elliott
7/23
Chantal de Gaudio
Bild: Two Times Elliott
8/23
Website Nancy Cadogan
Bild: Two Times Elliott
9/23
Aspect Photography’s new website.
Bild: Two Times Elliott
10/23
KR_121106_TwoTimesElliot_11
Bild: Two Times Elliott
11/23
We created a set of 15 individual A5 postcards, that once combined and arranged into numerical order spell out our company name. Each card has been risograph printed in-house in a range of different colours on to a range of 15 different GFSmith Colorplan paper stocks.
Bild: Two Times Elliott
12/23
Ireland Abrahams
Bild: Two Times Elliott
13/23
Logotype for Jimmy Turrell, a graphic artist based in London
Bild: Two Times Elliott
14/23
Create as an internal schedule for the tenants of GWS, our home, the riso printed handout features all of the scheduled matches and appropriate kick off times and dates of each. We Riso printed the schedules in house on 60gsm newsprint in Fluro. Pink and Black and distributed to 150 studios within our building.
Bild: Two Times Elliott
15/23
100 Spread Book printed by Avenue Litho – For Private View. These are for sale at http://twotimeselliott.bigcartel.com/product/pip-hackett-s-s-12-lookbook
Bild: Two Times Elliott
16/23
Using our in-house risograph, we decided to produce three different mailers. To try and raise awareness in West London, these were handed out in the surrounding areas.
Bild: Two Times Elliott
17/23
Press Material for upcoming event for London based Artist, Araxie Kutchukian. Araxie approached us to design all of the printed and digital collateral for the event in August 2012.
Bild: Two Times Elliott
18/23
A selection of various identities for a selection of clientele.
Bild: Two Times Elliott
19/23
A selection of various identities for a selection of clientele.
Bild: Two Times Elliott
20/23
A selection of various identities for a selection of clientele.
Bild: Two Times Elliott
21/23
A selection of various identities for a selection of clientele.
Bild: Two Times Elliott
22/23
A selection of various identities for a selection of clientele.
Bild: Two Times Elliott
23/23
Produkt: Das macht ein Corporate Designer bei Strichpunkt
Das macht ein Corporate Designer bei Strichpunkt
36-seitiges PAGE Connect Booklet: »Das macht ein Corporate Designer bei Strichpunkt«

Schreiben Sie einen Kommentar

Ihre E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

Das könnte Sie auch interessieren