PAGE online

Schnell & schneller: Alles über das faszinierende Speedrunning

Manche spielen Computergames zur Entspannung, zur Ablenkung oder just for fun. Alles nix für Speedrunner, die auf irrsinnige Geschwindigkeit setzen. Alles über die faszinierende Gaming-Subkultur gibt es jetzt im Crowdfunding – und bald als Buch.

Publikation ANY %: A HISTORY OF SPEEDRUNNING, Detail Badeline Fight 1m 49s, Fallout NewVegas 43m 44s Old Site Mirror Skip, 1m 33s

Dr. Kat Brewster kennt sich aus mit Gaming. Sie forscht seit Jahren zu dem Thema, schreibt darüber – und widmet sich jetzt dem Speedrunning, dieser atemberaubenden Subkultur, die allein auf Geschwindigkeit setzt und in irrsinnigen Runs durch die Games jagt.

Und dabei geht es um viel mehr, als einfach nur wie wild auf die Tasten zu hauen. Speedrunner durchforsten die Games bis in die allerletzten Winkel, um die rasantesten Haken zu schlagen und am schnellsten zu sein. Und dabei geht es um Nanosekunden, um Glitches und darum, das präzise Timing auf den Tasten zu beherrschen.

Was es mit dieser Subkultur auf sich hat, wie sie in den späten 1980ern und frühen 90er-Jahren entstand, was ihre rasantesten Speedrunner sind und waren, was die Trainingseinheiten und die Tricks sind, die größten Kicks und spektakulärsten Runs, davon erzählt Any %: A History of Speedrunning. Und noch von viel mehr.

Publikation ANY %: A HISTORY OF SPEEDRUNNING, Detail noosing that fostel la que to simple. has just Suige Thot's just howit goes. exploited "glitch." It's a tough ene, though 1h 02m 08s, 43m 38s There to gia M No mote to an 48, the only toal

Tipps, Tricks und jede Menge Geschichte

Wie nehmen Speedrunner Game-Ikonen wie Tetris, Super Mario Bros oder Metroid auseinander? Was sind die Speedrunning Favoriten? Was macht einen perfekten Speedrun aus? Wie ist die Community? Wie spielt es sich auf den zahlreichen Events? Und bevorzugen sie ältere oder neue Spiele?

Wie ein guter Speedrunner durchkämmt Kat Brewster, die selbst gelegentlich Spiele entwickelt und ansonsten an der University of Michigan zum Thema Gaming forscht, die Szene bis in den letzten Winkel und erzählt zugleich von einer wachsenden Community.

Any %: A History of Speedrunning ist 224 Seiten stark und wird in zwei Ausführungen erhältlich sein: Als dreifarbiges Hardcover mit Folienprägung und als limitierte Deluxe-Edition, die in einem Schuber mit Folienprägung untergebracht ist.

Das Editorial Design sieht in beiden Fällen spannend aus, sticht durch leuchtende Farben hervor und einem Nineties-Style.

Hier geht es zum Crowdfunding auf Volume.

Publikation ANY %: A HISTORY OF SPEEDRUNNING, Detail Frozenflygone, Celeste 32m 48s 821ms, Run Overview, Ivo elwoye loved 20 plotformers, so my very pretented won Super Mario Works. Thod game and he sot down ord he won lie od running feet from at And wo rosed but of interest. And just never stopped. interested in speedrunning on Switch, then I moved to PC and keyboord. And then I got, you know, tut-40, t-32. and its to great. That's how i started with, No gone de brote a to le time Publikation ANY %: A HISTORY OF SPEEDRUNNING, Detail Those games hold a storied place in speedrunning history. In Doom (2016), the first major release in the franchise in (then) over a decade, you play as the silent protagonist - perhaps better known as Doomguy = to take down demons and shadowy government supersoldiers alike. For speedrunners, however, the game was (and is) a gleeful parade of skips, strats, glitches, and clips. For some poorun almost resemblo cheating - but I'd like to see them try. Here, runner BloodThunder demonstrates just what Is so broken about DOOM (2016) from his run in 2017. So, Doom came out in 2016 and It's extremoly broken! So, why wait. We actually have a lot of people in the speed running Community for Doom. If you want to pick up thie game there's a huge Discord and everyone's super helpful.. constantly finding stuff, ways to improve things. It's just a really great community to be in. So, now we're getting some of the story-which if you played Doom, you know no one cares about the story. And speedrunners? We really don't care about it. So, once the game starts, we're going To sancone really fast-this is probably the slowest part of the run. You're going to notice! also have the FPS counter up in the top right. It's 60-locked for cutscenes and the game arbitrarily caps at 200 anyways.. but we need that 200 for some very specific tricks. We'll just get to those soon enough... Alright, so now we're on the surface of Mars- which has a super low gravity-as you'll see here in just a second. First, we need to make our way up to this fight. So, we just stand here...Doom trick cal lod follosing: Using a railing, crate, box, or anything similar, a player can shoot themselves into the alr like a slingshot with a precioly timed jump and a high enough frame rate. This is why we need 200 FPS...Now, we're just going to make our way through the map. It's protty amazing-normally you go over that way the gestures and do a whole bunch of other fiahts and secrets and collectibles... but that's super slow. Ho climbs up the side of a building, skates across the roof, and then leaps - effortiessly - through the ceiling of an industrial building to the end of the level, accompanied by much applause. Aside from railboosting, one of the earlier skips developed was the Foundry Skip. Speedrunning routes are always developing. or getting rerouted. In 2017. Interlude III Hay 1 Patch' speedrunners brefer old games and older bonsoles Why

Produkt: Download PAGE - VR Design trifft Hirnforschung - kostenlos
Download PAGE - VR Design trifft Hirnforschung - kostenlos
Virtual Reality und die Neurowissenschaften: Das müssen VR-, UX- und Interaction Designer wissen. Internationale Studien und Experimente, Ethikstandards

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

Das könnte dich auch interessieren